Viktig information om fiber

Styrelsen fick igår 2018-05- 09 följande information från Telia.

En vidaredragning av fast ledning, från den fiberconverter som redan är
uppsatt i hall/övervåning, till vardagsrum (befintligt Com Hem uttag) måste
göras. Ledning kommer förläggas i list. När detta arbete görs kommer du även
få 1 st. router och 1 st. digitalbox levererad.

Eltel Networks Infranet AB utför detta på uppdrag av Telia. Avisering startar
nästa vecka med info i din brevlåda, med start på gård 4. Avisering sköts av
företaget. De kommer att få tillgång till huvudnyckel för att de på ett smidigt
sätt ska kunna utföra detta arbete.

Uppsägning av privat avtal med Com Hem
Dags för dig som har privata avtal med Com Hem att säga upp det. Föreningens
avtal är uppsagt, men det kommer att kunna leverera tjänster parallellt till
kvartal 1 2019. Väljer du att fortsätta nyttja Com Hem tiden ut, kommer du
även att få betala för Telias tjänster det vill säga två avgifter. Vi
rekommenderar dig därför att avsluta abonnemanget med Com Hem.
Telia beräknar driftsättning av vår anläggning 2018-06- 12 om inget oförutsett
händer. Föreningen kommer, att börja debitera dig med 200 kr/månad vilket
specificeras på månadavgiften, med start 2018-08- 01.

Ditt ansvar, aktivering, beställa hem installationshjälp
När Eltel är klara i föreningen (2018-06- 12) inte tidigare ska du personligen
1. Kontakta Telias Kundtjänst telnr 90200
2. Be att få Aktivera kollektiva tjänster, (förutsatt att du fyllt i den
aktiveringsblankett som styrelsen tidigare delat ut)
3. Du kommer då få en kod till din digitalbox (viktigt att hålla reda på
koden)
4. Passa även på att anmäla ditt intresse för kostnadsfri installationshjälp
från Telia. Du kommer att få ett datum och tid för detta.

Mvh Styrelsen